ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Szukaj:
Recenzja albumu Big Big Train ─ Wassail w serwisie ArtRock.pl

Big Big Train — Wassail

 
wydawnictwo: Burning Shed 2015
 
1. Wassail (6.48)
2. Lost Rivers of London (6.02)
3. Mudlarks (6.13)
4. Master James of St George (Live At Real World) (6.14)
 
Całkowity czas: 25:17
skład:
Andy Poole - bass, keyboards
Greg Spawton - guitars, keyboards, bass
David Longdon - vocals, flute, banjo, mandolin, organ, glockenspiel
Dave Gregory - electric guitar
Nick D'Virgilio - drums
Danny Manners - double bass
Rachel Hall – violin
Rikard Sjöblom – guitars
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
› 0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
› 0
Album słaby, nie broni się jako całość.
› 0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
› 0
Album jakich wiele, poprawny.
› 0
Niezła płyta, można posłuchać.
› 0
Dobry, zasługujący na uwagę album.
› 1
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
› 1
Absolutnie wspaniały i porywający album.
› 0
Arcydzieło.
› 0

Łącznie 2, ocena: Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
 
 
Ocena: * Bez oceny
02.07.2015
(Recenzent)

Big Big Train — Wassail

Brytyjska grupa Big Big Train nie zwalnia wydawniczego tempa. Istniejąca od 1990 roku (w tym obchodzi ćwierćwiecze!) ma już na swoim koncie osiem studyjnych albumów, dwie kompilacje i pięć EP-ek. A to nie koniec wyjątkowej aktywności grupy, bowiem jeszcze w tym roku ukaże się pierwsze w historii zespołu DVD zatytułowane Stone and Steel nagrane w Real World, a w 2016 roku pełnowymiarowy album Folklore.

Wydana miesiąc temu EP-ka Wassail zawiera cztery kompozycje, w tym trzy premierowe. „Starocią” jest utwór Master James Of St. George pochodzący z wydanego w 2009 roku krążka The Underfall Yard, zagrany we wspomnianym studiu Real World i będący zapowiedzią DVD. Najważniejszą i najciekawszą tu kompozycją jest jednak utwór tytułowy odnoszący się do zwyczaju Wassail the apple tree obchodzonego głównie w południowo - zachodniej Anglii i polegającego na rozpaleniu ogniska obok największego drzewa w sadzie, podlewaniu jego korzeni, aby kwitło na wiosnę oraz śpiewaniu i odstraszaniu złych duchów. Muzycznie niewiele wnosi do obrazu ich twórczości, niemniej - jeśli można byłoby go porównywać z wcześniejszymi dokonaniami - wydaje się mieć jeszcze więcej symfonicznego rozmachu i rockowego żaru.

Pozostałe składniki pozostają bez zmian. Mnóstwo organowych zagrywek przenoszących odbiorcę w lata siedemdziesiąte oraz instrumentów smyczkowych (za nie odpowiedzialna jest  Rachel Hall) i fletu nadających ich dźwiękom folkowego wymiaru. Lost Rivers of London jak zwykle u BBT odnosi się w warstwie lirycznej do historii, głównie tej XIX – wiecznej, zaś Mudlarks jest, poza delikatnymi wokalizami, kompozycją instrumentalną. One również imponują aranżacyjnym bogactwem, wielością instrumentów, wykonawczym i produkcyjnym pietyzmem, obowiązkowym ukłonem w stronę klasyków z Genesis oraz jedyną w swoim rodzaju nostalgią przemycaną w głosie Davida Longdona. Sympatyczna rzecz, czekam jednak z niecierpliwością na pełnowymiarowy album.

ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl na Twitterze
ArtRock.pl na Myspace.com ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2017 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.