ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Szukaj:
Recenzja albumu Padre ─ From Faraway Island  w serwisie ArtRock.pl

Padre — From Faraway Island

 
wydawnictwo: Lynx Music 2012
dystrybucja: Rock Serwis
 
1. Frantic Day
2. From Faraway Island
3. Red Rain
4. I Have Been Blind
5. Last Words
6. Dancing Prayers
7. Drowsy Town
8. Dull and Ignorant
 
Całkowity czas: 42:04
skład:
Grzegorz Fieber - drums
Julia Stolpe - backing vocal
Marek Smełkowski - vocal
Maciej Tomczyk - acoustic guitars, bass
Krzysztof Lepiarczyk - keyboards
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
› 0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
› 0
Album słaby, nie broni się jako całość.
› 0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
› 0
Album jakich wiele, poprawny.
› 0
Niezła płyta, można posłuchać.
› 0
Dobry, zasługujący na uwagę album.
› 2
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
› 3
Absolutnie wspaniały i porywający album.
› 5
Arcydzieło.
› 2

Łącznie 12, ocena: Absolutnie wspaniały i porywający album.
 
 
Ocena: 7 Dobry, zasługujący na uwagę album.
20.12.2012
(Recenzent)

Padre — From Faraway Island

From Faraway Island to debiutancki album nowego projektu Krzysztofa Lepiarczyka. Ten grający na instrumentach klawiszowych muzyk znany jest już miłośnikom progresywnego rocka choćby z dwóch albumów grupy Loonypark (Egoist, Straw Andy), którą zresztą zakładał wraz z Jakubem Grzesło pięć lat temu. Z recenzowanym albumem nie odchodzi zbyt daleko od swojej – jak sądzę – ulubionej neoprogresywnej stylistyki. To w dalszym ciągu artrockowe dźwięki podane jednak w bardziej ascetycznej, akustycznej formule. Pewnym łącznikiem z Loonypark jest ponadto świetna okładka, którą zdobi praca Leszka Kostuja oraz grający na perkusji Grzegorz Fieber.

From Faraway Island to osiem numerów i niewiele ponad 40 minut muzyki. W sam raz dla dźwięków nieprzynoszących jakichś znaczących zwrotów muzycznej akcji. Dzięki temu krążek nie pozwala sobą znużyć. Pozwala natomiast się zadumać, zatrzymać, wyciszyć i trochę odetchnąć od wszechogarniającego zgiełku. Bo to album pełen ciepła i subtelności, mimo że rozpoczyna go bardzo skoczny, szczególnie w zwrotce, Frantic Day. Jego przeciwwagę stanowi pojawiający się zaraz po nim, najdłuższy w zestawie, utwór tytułowy. W pewnym momencie artysta zakłóca w nim muzyczną narrację serwując, jakby doklejoną, partię gitary na tle rytmicznej klawiszowej sekwencji. Zgrabnie wypada też promujący to wydawnictwo Red Rain z ładną melodyką, ciekawymi harmoniami wokalnymi i „smyczkowymi” tłami.

Moim ulubionym kawałkiem na tym krążku jest jednak I Have Been Blind – kompozycja, która z pełnym „elektrycznym” instrumentarium i przy pewnych aranżacyjnych modyfikacjach mogłaby przerodzić się w naprawdę zacny fragment artrockowego grania. Na Last Words warto zwrócić uwagę ze względu na ożywiające całość i dodające nieco dramatyzmu partie wokalne Julii Stolpe. Dodajmy przy okazji, że głównym głosem Padre jest Marek Smełkowski – wokalista mający interesującą barwę głosu i spore możliwości interpretacyjne (co ciekawe, drobnymi chwilami swoją ekspresją przypomina Mariusza Dudę). To skoro jeszcze jesteśmy przy indywidualnych cenzurkach nie sposób nie wspomnieć o  Macieju Tomczyku, którego niektóre partie zagrane są w klimacie… Ala di Meoli.

From Faraway Island to w sumie może nic nadzwyczajnego. Ot płyta, na której królują akustyczne dźwięki gitary i bogate klawiszowe aranżacje, połączone z miłymi dla ucha partiami wokalnymi. A jednak dobrze sprawdza się w te zimowe, nieco pochmurne i przy okazji przedświąteczne wieczory.

ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl na Twitterze
ArtRock.pl na Myspace.com ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2017 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.