ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Szukaj:
Recenzja albumu SBB ─ Wicher w polu dmie w serwisie ArtRock.pl

SBB — Wicher w polu dmie

 
wydawnictwo: Metal Mind Prod. 2005
 
1. Wicher w polu dmie (Skrzek, Anthymos, Piotrowski, Błędowski) [19:21]
2. Dwie pogody cz.II (Skrzek, Apostolis, Piotrowski, Przybielski) [06:01]
3. Obraz po bitwie (Skrzek) [05:27]
4. Erotyk (Skrzek) [05:48]
5. W samym środku nocy (Skrzek) [09:40]
6. Cięcie (Skrzek) [06:06]
7. Z których krwi krew moja (Skrzek) [11:42]
8. Figo-Fago (Skrzek) [11:54]
 
Całkowity czas: 76:02
skład:
Józef Skrzek – śpiew, gitara basowa, harmonijka ustna, fortepian, organy Hammonda, Davolisint. Apostolis Anthymos – gitara. Jerzy Piotrowski – bębny. Jan Błędowski – skrzypce. Andrzej Przybielski – trąbka.
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
› 0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
› 0
Album słaby, nie broni się jako całość.
› 0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
› 0
Album jakich wiele, poprawny.
› 0
Niezła płyta, można posłuchać.
› 0
Dobry, zasługujący na uwagę album.
› 0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
› 3
Absolutnie wspaniały i porywający album.
› 4
Arcydzieło.
› 5

Łącznie 12, ocena: Absolutnie wspaniały i porywający album.
 
 
Ocena: 8 Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
18.02.2012
(Recenzent)

SBB — Wicher w polu dmie

Sobota z SBB – odcinek XXV.

Drugą z płyt z archiwalnymi nagraniami SBB – „Wicher w polu dmie” – otwiera nagranie tytułowe, pochodzące z grudnia 1973, z tej samej sesji, z której pochodził zamykający „Sikorki” utwór „Lula”. Prawie 20-minutowe jamowanie w klimacie Mahavishnu Orchestra, z wyeksponowaną sekcją rytmiczną, z efektownymi duetami skrzypiec i gitary oraz gitary i (tradycyjnie przesterowanej) gitary basowej, z organowymi dodatkami, z solem Skrzeka na gitarze basowej w środku… Nagrane w 1975 roku w Polskim Radiu Gdańsk „Dwie pogody cz.II” to impresyjny, nastrojowy duet fortepianu i trąbki Przybielskiego.

Następne trzy kompozycje to studyjne rejestracje pochodzące z archiwów zespołu. Mamy tutaj znany z koncertowego repertuaru SBB „Erotyk” zarejestrowany w studiu w roku 1974; jest „Obraz po bitwie” – kolejna porcja dynamicznego, nieco mahavishnowego grania ze śladami funku w warstwie rytmicznej; i na koniec „W samym środku nocy” – również dawka jazzrockowego grania, z długim, nastrojowym wstępem, z długim solem gitary, spuentowanym krótkim solem na organach Hammonda.

Następne dwa nagrania to znów sesje radiowe: w Polskim Radiu Katowice w styczniu 1975 SBB zarejestrowali wczesną wersję „Z których krwi krew moja” – surową, z dominującymi fortepianem i Davolisintem. Jest „Cięcie” – zgrabny, dynamiczny utwór, z efektownym, „skaczkowanym” riffem gitary, z basowym ostinatem, z syntezatorowymi uzupełnieniami. którego fragment był wykorzystywany niegdyś jako sygnał telewizyjnego „Studia 2” – to już z nagrań dla Polskiego Radia Warszawa, wcześniejszych o cztery miesiące. Zaś na koniec mamy fragment występu SBB na koncercie „Rock na cały rok” 29 czerwca 1974 w czasie XII Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu. Ale o tym koncercie będzie jeszcze okazja opowiedzieć szczegółowo.

Za tydzień: Odcinek XXVI – New Century. Czyli najbardziej kontrowersyjny studyjny album SBB.

ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl na Twitterze
ArtRock.pl na Myspace.com ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2017 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.