ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Shadow Theory, The  ─ Behind The Black Veil  w serwisie ArtRock.pl

Shadow Theory, The — Behind The Black Veil

 
wydawnictwo: InsideOut Music 2010
dystrybucja: EMI Music Poland
 
1. I Open Up My Eyes [7:04]
2. The Sound Of Flies [4:40]
3. Ghostride [5:32]
4. Welcome [5:02]
5. By The Crossroads [5:35]
6. Selebrate [3:17]
7. Snakeskin [3:48]
8. Sleepwalking [5:17]
9. The Black Cradle [5:15]
10. A Candle In The Gallery [3:57]
11. A Symphony Of Shadows [7:55]
 
Całkowity czas: 57:24
skład:
Devon Graves - vocals, flute / Demi Scott – keyboards / Arne Schuppner – guitar / Kristoffer Gildenlöw – bass / Johanne James - drums
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,0
Niezła płyta, można posłuchać.
,2
Dobry, zasługujący na uwagę album.
,0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,4
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,5
Arcydzieło.
,3

Łącznie 14, ocena: Absolutnie wspaniały i porywający album.
 
 
Ocena: 8 Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
12.04.2011
(Recenzent)

Shadow Theory, The — Behind The Black Veil

Jeśli myślicie że The Shadow Theory to muzyczni debiutanci startujący z pierwszym swoim albumem to jesteście w dużym błędzie. Owszem, to premierowy materiał pod tym szyldem, jednak The Shadow Theory jest niemalże supergrupą składającą się z kilku, doskonale znanych nam, muzyków, pochodzących z… kilku dobrze znanych nam zespołów. No bo kogóż my tu mamy? Proszę bardzo: mistrzem ceremonii (czytaj: twórcą projektu) jest sam Devon Graves z Deadsoul Tribe i Psychotic Waltz; na basie wspomaga go Kristoffer Gildenlöw, były muzyk Pain Of Salvation zaangażowany w projekt Dial, zaś za bębnami siedzi Johanne James z cenionego u nas Threshold, dorabiający także w swoim Kyrbgrinder. Całości dopełniają: gitarzysta Arne Schuppner z mało znanego Complex 7 oraz klawiszowiec Demi Scott.

Behind The Black Veil to koncept album dotykający tematyki sennych koszmarów (ponoć inspiracją do napisania owego konceptu stały się sny Devona Gravesa). Nie dziwić zatem powinna muzyka, która stała się bazą dla literackich treści. Jest zatem cholernie mrocznie i koszmarnie (właśnie!), a atmosfera gęstnieje chwilami jak w dobrym horrorze. Zniecierpliwionym i szukającym mniej poetyckiego komentarza (a raczej prawdy… prosto z mostu) spieszę donieść, że kwintet siedzi w klimatach progresywno-metalowych. Nie będzie dużym przekłamaniem stwierdzenie, iż zgrabnie mieszają się tu wątki twórczości wspomnianych już powyżej Deadsoul Tribe, Pain Of Salvation czy nawet Threshold.

Praktycznie wszystkie kompozycje zbudowane są na zasadzie kontrastu. Ciężki, soczysty gitarowy riff, zderzony jest w nich z klimatycznym zwolnieniem, w które wpleciono refren. Dowodem na to jest już pierwszy I Open Up My Eyes, w którym partia fletu Gravesa (to jeden z wyróżników stylu The Shadow Theory), zaprezentowana na tle metalowych brzmień, sugeruje tylko jedno: nowojorczycy z Dream Theater spotkali… Jethro Tull. Podobnie skonstruowany The Sound Of Flies zachwyca melancholijnym, nostalgicznym refrenem wciśniętym w przygniatające gitary. Żeby było ciekawiej, w trzecim Ghostride, Graves używa skrzeczącego growlu, niczym Dani z Cradle Of Filth! Zniesmaczonych tym faktem uspokajam, że już w Welcome natkną się na kolejny zgrabny i chyba najbardziej patetyczny refren. I tak biegnie sobie ten album, na którym warto jeszcze się zatrzymać przy demonicznym, brzmiącym wręcz klaustrofobicznie Snakesin oraz przy moim bezwzględnym faworycie, The Black Cradle, będącym kwintesencją albumu, albo jak kto woli, krążkiem w pięciominutowej pigule. To w nim największe wrażenie robią głębokie klawiszowe tła. Kończący całość i najdłuższy w zestawie A Symphony Of Shadows nieco odstaje od reszty. Symfoniczny, stylizowany na muzykę klasyczną, wielowątkowy i chyba najambitniejszy w swojej koncepcji, sprawia jednak wrażenie nieco przekombinowanego. Ale i tak mocna ósemka za całość.

 
ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl RSS
Picture theme from BloodStainedd with exclusive licence for ArtRock.pl
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.